Sazvērestības teoriju atbalstītāji berzē rokas: pieķērām gan jūs, Big Green! Jā, bioloģiskās pārtikas nozare strauji attīstās,
jo aug pieprasījums pēc šādiem produktiem. Tas, protams, ir drauds pesticīdu ražotājiem, kuri ļoti vēlas, lai mēs aizmirstu
par ķimikāliju kaitīgo ietekmi uz vidi un veselību. Tomēr pretstatā pesticīdu ražotājiem, kas parasti ir lieli, globāli
monopoluzņēmumi, peļņu no bioloģiskās lauksaimniecības produktiem gūst ļoti daudz mazu uzņēmumu – Latvijā vien
ir aptuveni trīs tūkstoši saimniecību. Tāpēc nav tāda Big Green – ir daudz mazu uzņēmēju, kuri smagi strādā, lai mūs
apgādātu ar pārtiku. Ja neticat, iesaku aizbraukt ciemos pie bioloģiskajiem zemniekiem un paskatīties, kā viņi strādā un
cik daudz viņiem ir naudas, lai savus pārstāvjus sūtītu uz Briseli vai to pašu Rīgu savu interešu lobēšanai. Bioloģiskās
pārtikas marķējums tiešām ir mārketinga instruments, taču tā mērķis ir palīdzēt patērētājiem atpazīt produktus, kas
ražoti bioloģiskajās saimniecībās. Lai iegūtu tiesības lietot šādu marķējumu, saimniecībām jāizpilda bioloģiskās lauksaimniecības
regulas stingrās prasības. Tās vērtē auditori, bet vēlāk regulāri kontrolē sertifikācijas sistēmu kontrolieri.
Nereti cilvēki saka: bioloģiskie zemnieki nepērk pesticīdus, nepērk minerālmēslus, kāpēc viņu produkti maksā dārgāk?
Tāpēc, ka vairāk ir roku darba, bet ražība – zemāka; arī tāpēc, ka pašlaik bioloģiskā pārtika ir nišas produkts, kas lielākoties
pieejams tikai specializētos veikalos. Pieaugot pieprasījumam un piedāvājumam, zaudējot nišas produkta statusu,
bioloģiskās pārtikas cena kritīsies, kā tas jau noticis vairākās Eiropas valstīs.
Lasi tālāk:
- Par bioloģiskās lauksaimniecības sertifikāciju: www.biologiski.lv